En tanke. En känsla. Just nu.



         

Såna här kvällar kan jag faktiskt tänka mig o bo i stan! Tänk att få gå ner till en uteservering. Eller bara placera sin härligt solbrända/sönderstekta rumpa på strandpromenaden. Eller gå till en granne o ta sig ett glas vin i solnedgången?! En kväll mitt i veckan. En kväll då man inte har nåt annat för sig. Bara vill chilla. Skratta. Gosa. Varva ner o ta det lugnt över ett glas eller två. Eller tre. Eller tillome sju. Tänk att kunna GÅ till allt detta o sen GÅ hem utan att tycka det är för långt. Eller dyrt. Eller köra en spontanfylla i mysdressen. Klä läpparna i ett rött läppstift för att piffa till sig inför en krog som sen lockar me bra o dansvänlig musik. Spontaniteten lockar. Spontaniteten känns begränsad här ute. Men den lockar. O den är här nu. Trots att kroppen inte fått nån alkohol ikväll. Det är nog solen. Solen har sänt ut känslan i mig. Värmen som ännu sveper genom luften ikväll där balkongdörrn står öppen efter 23. Sommar? Är det sommarn som ger mig känslan? Känslan av att vilja va mer spontan? Mmm den lockar!

Utbringar härmed (iaf i fantasin) en skål för vackra ord som ger vacker känsla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0