3 töisar vilse i storstan


På färjan mötte vi Peg. Kul o höra lite om hennes äventyr o få uppdaterat vad A-kusinen gjort sen sist (vi snackar nog 10 år tillbax minst..) Resan över sjöen gick snabbt o smärtfritt!!



Skogskyrkogården hade vi som första inriktning o bilresan me min Mazda o mig själv som chaufför o brudarna som kartläsare hittade vi huset i Tallkrogen på första försöket faktiskt! Väl framme var vi såklart värda ett glas vin, salta kex o goa ostar! Visst hade vi problem att få igång tv:n me alla boxar o kontroller o graj men så va trötta oxå ;P Vi sov gott den natten iaf o såg fram emot en hel dag av shopping i Nacka forum!!

     



Fredagen va grym (o "grymt" kan ju betyda två helt olika saker...!!!). Eftersom jag innan hade sagt till brudarna o lovat mig själv att jag inte behöver köra inne i storstan skulle vi ta oss kommunalt me tunnelbana o buss. Men när vi vaknade kom Carra på att Nacka forum bara ligger in på nästa infart längs me stora vägen så det var ju inga problem (tyckte vi allihop) Härligt!! Slipper vi ju kånka runt alla kassarna me kläder, skor, vinflaskor o mat på tuben! Såååååå...me GPS:en i kartläsarens hand o en vägbeskrivning av husägaren gasade vi ut på 73:an(?) me sikte på nästa infart...där är den...eller oj där VAR den...wroooom...FAN! Vi åkte förbi. Äh vi tar nästa...naj det kom ju aldrig nån nästa..plötsligt kände jag igen mig o insåg att vi var påväg in mot stan. Helvete! Jag bakom ratten blev svettig o stel, Carra ringde i panik till husägarn i hopp om hjälp o Tessan va grym, lugn o me lite tur snirklade vi oss nån kilometer där inne bland alla flerfiliga o mötande vägar o rödlysen o avfarter o...snurrigt kan vi sammanfatta det utan att ljuga!! Haha! Me ett nervöst fniss hela tiden tog vi oss ut därifrån o åkte tillbaka på ruta 1 o hamnade sen i Nacka. Shit! Vill inte göra om det men kan bli lite stolt att vi redde ut det!! 
Väl framme hittade vi allihop kläder som vi letade efter o mer därtill! Carra fick en ny sommar-garderob o vi andra kompleterade den lilla som fanns innan me grejer som kommer bäras sommarn 2011!! Nacka forum fick typ 6 timmar me oss. 
När vi kom hem satte vi oss o åt tre olika rätter på terassen me gassande sol o en kväll Sthlm by night! Vår guide Klara kom ut till oss o tog ett glas, snackade skit, såg Sverige vinna mot Moldavien os en in mot stan där vi mötte upp "Lena me dom snygga bena" me irländsk pojkvän o dansade i 3 timmar på ett dansställe! Mobilen som låg i bh:n i brist på väska o fickor blev fuktskadad, haha, o är död sen den dan.. Måste skaffa ny o är VÄLDIGT orolig att det kommer bli en iPhone :/



På lördagen skulle vi äntligen få göra det som resan var bokad för, testa brudklänningar!! Carra ska gifta sig nästa sommar o ville få lite inspiritation. Hon va sjukt vacker!! o fick nog lite ideér om hur hon vill ha sin blivande klänning! Resten av dan blev mysig me lite stros på drottningsgatan o packning o hemresa.

   

Shit, känns som att jag missat hur mycket som helst att berätta menmen..som guldfisk kan du inte begära mer än så här ;P
Tack tjejer för en härlig resa! HejPusSes

Kommentarer
Postat av: Carola

Nu har jag varit hemma och fått min familjeboost så va säger ni ska vi dra imorrn igen ;)

2011-06-05 @ 21:02:33
URL: http://gutecarra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0