Jag miljonär? Redan 2010???



Jahapp, här städas det för fulla muggar o kanske jag kan få lön för det den här gången?? :)
I förmiddags satte jag igång me sovrummet, kastar ut allt som går o tar bara tillbaka det som ska va kvar, efter jag dammat o skurat av golvet! Jag skulle gissa att jag inte är ensam om att få kassar o saker ståendes nån månad eller till o me nåt år innan man får tummen ur o rensar på riktigt?! Den här kassen ovan har blivit kvar av nån anledning, saker har legat överst som jag ansett att jag kanske skulle använda?! Men icke! Som du ser är det inte mycket kvar av värde i kassen så jag tänkte knyckla ihop den o kasta den direkt!! MEN! Fick syn på kuvertet där det stod Lycka Till. Hmm, jag hoppades självklart på att det kanske var en vinst på 25spänn som låg kvar, som jag av nån anledning inte hämtat ut kanske?! Öppnar o får syn på....

...Oskrapade lotter!!!
Hade inte en aning om hur länge dom hade legat där så jag vände på dom o fick syn på senast datum du får hämta ut vinst på, 1 maj 2010. Crap! Slängde iväg ett sms till X:et som jobbar på Svenska Spel o frågade om det var dumt o skrapa dom. Väntade på svar....o väntade.....o väntade....fan jag var ju sjukt nyfiken på om jag skulle bränna o glömma dom eller våga skrapa??????

Medan jag väntade o medan jag städar under dagarna den här veckan så går MTV varm på burken.
 

o regnet öser ner till min stora glädje ;P


Jag äter lätt, somrig mat

Detta är sparrissoppa där jag lagt i räkor, créme fraiche o rödlök. Salta kex me brieost gör att det känns ännu mer lyxigt o gott!! Ett glas isvatten till är perfekt i värmen OCH för att förena alla smaker.



Fick tillslut ett ganska positivt svar på mitt dumma misstag.. att är det en stor vinst på lotterna går det att plocka ut den på huvudkontoret. Spännande! Hoppas på en sån då!! :D Frågan är hur stort "stor" är bara.. :/


Jag har inte skrapat dom än..So wish me luck! ;)



Kommentarer
Postat av: Olof

Lycka till.

2011-07-19 @ 17:09:16
Postat av: Carola

Jag är typ lika nervös som du...skrapa NU!!!

2011-07-19 @ 19:46:18
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Sarah

Skrap skrap!

2011-07-19 @ 22:21:18
URL: http://gundel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0